miércoles, 19 de diciembre de 2012

Conceptualització de la naturalesa de l'aprenentatge amb ordinador

Avui a GTIC hem treballat:

- Una manera de conceptualitzar l'aprenentatge amb l'ordinador fonamentada en metàfores.
A través d'aquestes metàfores s'explica com la tecnologia ens pot ensenyar o com ens pot ajudar a aprendre en funció del paper que ha de jugar l'ordinador. Aquests models serien:

La metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor
Per a treballar aquesta metàfora, hem provat el programa JClic, en aquest, l'ordinador fa de mestra, dóna les eines, els enunciats, les correccions, per tant substitueix tota la feina que fa el mestra a l'aula.

També hem vist la zonaclic, que és un espai de cerca, es pot recollir totes les eines que hem utilitzat i col·locar-les a la taula depenen del que treballen.

La metàfora de la construcció: l'ordinador com a alumne
En aquest cas, hem utilitzat el programa Scratch, que és adequat per alumnes de primària.
En aquest programa trobem un gat, que és el que aprèn, i els nens, l'han d'ensenyar. Tu dónes les ordres que vols que faci el gat.

 
 
 


La metàfora del laboratori: l'ordinador com a simulador
Aquest programa serveix per fer simulacions, vàrem poder veure un cas d'un simulador que es diu Doctora Xineta i  els nens veuen el procés d'una flor: el nen fent servir el programa, pot veure  que li passa si la reguem i el que passa si no ho fem, també si li pot posar molta aigua o tot el contrari, es una planta i el nens han de cuidar d'ella. Amb aquest programa el nen experimenta, dedueix i raona.

 



La metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina
Aquí vàrem veure diferents eines amb les quals podem fer coses ara i abans no. Algunes d'aquestes són:

- Personalitzar les comunicacions

- Veure carrers o places en directa

- Saber que fan la resta de companys

-Pots modificar i compartir un text i escriure tots a la vagada...

 

He de dir que va ser una classe molt interessant, ja que vàrem conèixer molts programes nous que poden servir per el nostre futur com a mestra.

No hay comentarios:

Publicar un comentario