domingo, 2 de diciembre de 2012

PRIMER DIA DE POESIES

A COED, com ja sabeu estem treballant la poesia, i cada divendres 20 companyes, recitarem el poema escollit a davant de tota la classe.
En aquesta primera sessió, m'ha tocat recitar el poema a mi i jo he escollit un del llibre 50 poemes per saber de memòria.Tria a cura de Jaume Subirana. Ara llibres i és el següent:

     Perquè has vingut; poema de Joan Salvat-Papasseit

Perquè has vingut han florit els lilàs
i han dit llur joia
envejosa
a les roses:

mireu la noia que us guanya l'esclat,
bella i pubilla, i és bruna de rostre.

De tant que és jove enamora el seu pas
—qui no la sap quan la veu s'enamora.

Perquè has vingut ara torno a estimar:
diré el teu nomi el cantarà l'alosa.


He de dir, qu a l' hora de recitar el poema ha davant de tota la classe, estava molt nerviosa, però tot i això, quan vaig començar a dir-lo, em vaig deixar anar, hem vaig oblidar de tot  i crec que el final hem va sortir molt bé.
Un aspecte positiu, és que abans de començar a fer les recitacions dels poemes, la professora de COED, ens va fer uns exercicis de respiració, i cere que han anat força bé.


El comentari del poema que triat és el següent:

Aquest poema ens parla sobre l’amor, ens descriu la sensació que té quan ella apareix, quan apareix una dona en concret.

He escollit aquest poema perquè els poemes d’ amor d’ en Joan Salvat i Papasseit són molt breus però intensos.


Per acabar he de dir, que ha sigut una bona experiència, ja que escoltar poemes agrada a tothom.

No hay comentarios:

Publicar un comentario