miércoles, 14 de noviembre de 2012

Mestra TAC o ser mestra avui

Avui a la Universitat Blanquerna ha vingut la mestra Anna Pérez a fer una conferència anomenada "Mestra TAC o ser mestra avui", on ha parlat de les seves experiències, ja que hem començat la setmana d'activitats extraordinàries (SAE).


Les idees principals que he tret jo sobre aquest tema són:
1. Què són les TAC?: Tecnologies de l'Aprenentatge i Coneixaments. 
2. Frase que ella destaca a l'inici de la conferència: " Tenim escoles amb estructura del segle XIX, amb professors del segle XX i alumnes del segle XXI."
3. Seguidament, ella ressalta que a la seva escola el nen ha de treballar mitjançant la manipulació i l'experimentació i, que el professor ha d'observar en tot moment el que fa l'infant per si necessités ajuda.
4. Ella creu que els alumnes han d'interactuar amb diferents fonts, tocar, comunicar, crear i treballar en equip.
5. També parla sobre la Taxonomia de Bloom (1956) que es classifica de la següent manera:
Crear
Avaluar
Analitzar
Aplicar
Comprendre
Recordar
*Motivar
                                                       
6. Després parla sobre Jordi Adell i els 6 canvis claus que hi ha hagut en el context educatiu:
Analògic a Digita
Ligat a Mòbil
Aïllat a Connectat
Genèric a Personal
Consumidor a Creador
Tencat a Obert
7.El que pretenen aconseguir amb aquets canvis és:
Comunicació                                                                                                                                                               
Compartir     

Discussió (decidir què faran i com ho faran)
8. L'Aprenentatge en Xarxa: Projectes Telemàtics. Són escoles  que s'organitzen per a realitzar  un conte entre tots: una escola fa la introducció, l'altra el nus i l'altra el desenllaç; i al finalitzar s'envia a les escoles per veure el resultat del conte i llegir-lo.
9. Parla de "Enpowerment", Apoderament: el fet de delegar poder i autoritat als alumnes i de conferir-los el sentiment que són "amos" del seu treball  (exposició, compromís, interacció entre ells, entusiasme i participació).
10. El que pretenen aconseguir amb les TAC és una ampliació de les parets de l'aula, donar veu a l'alumnat: Creativitat, Reflexió i Ambient de treball on s'aprèn.                                                                   

No hay comentarios:

Publicar un comentario