COED= Comunicació oral, escrita i digital.
Aquesta matèria s'entén com un instrument per pensar,
entendre i expressar el món, el jo i els altres. Així, doncs, amb aquesta
assignatura es pretén que els alumnes dominin de una manera satisfactòria
l'expressió oral, escrita i audiovisual per a una bona comunicació tant en la
seva vida universitària com en la seva vida professional posterior.
Durant
aquestes setmanes que portem treballant COED, ja he après molts conceptes nous
i, d'altres que ja coneixia els hem aprofundit més.
Primer de tot
he vist la importància que té ser un bon comunicador i totes les
característiques que ha de tenir per ser eficaç, encara que totes aquestes no
són exactes, sinó que dependran del públic que tingui.
He vist amb
molta exactitud la diferència entre el llenguatge i les llengües llegint un
text de TUSON molt interessant.
Seguidament
hem treballat les competències comunicatives que és un tema molt interessant ja
que es defineix com "Allò que un parlant necessita saber per comunicar-se
de manera eficaç en contextos culturalment significatius" i per tant vol
dir, que és la capacitat d'usar correctament una llengua per expressar
i entendre missatges.
També hem vist
els trets característics de la llengua oral formal, que en són 3: el primer són
els Trets contextuals ( context--> espai i temps/ qui i ara), el segon Trets
textuals (el producte que elaborem: discurs/text) i ja per últim els Trets
lingüístics (competència lingüística).
Per tant el
que hem estat treballant durant aquests dies a les classes de COED és:
- Saber qui és un comunicador eficaç i les característiques que ha de tenir.
- Els conceptes de llenguatge i
llengua.
- Les competències comunicatives
(CC).
- Els Trets característics de la
llengua oral formal.
- La descripció i els models que hi ha.
A part també hem realitzat diferents activitats:
- Qui sóc jo? ( descriure qui sóc
juntament amb una fotografia)
- Llegir un article que parla sobre el llenguatge i
les llengua segons Tuson i respondren dues preguntes.
- Síntesi d'un article
-Descripció d'una companya de classe.
No hay comentarios:
Publicar un comentario