"12 PROPOSTES D’ÚS CREATIU I MULTIMEDIAL DEL
PROGRAMA POWERPOINT"
Un cop llegit el llibre n'
he pogut treure diferents conclusions:
- Ens trobem davant d’un problema que la manera d’utilitzar el power point no
ha solucionat, sinó que li ha donat una nova forma i l’ha presentat des d’una
òptica diferent, ja que abans es feien servir les transparències a on el professional
es podia estar una hora parlant davant un auditori sobre un tema presentat, i
ara s'ha canviat per aquest nou tipus de presentació.
El propòsit d’aquesta comunicació, és analitzar aquest ús del PowerPoint ,
amb els seus avantatges i inconvenients:
Avantatges:
· L’alumne
sempre té en pantalla una guia del que s’està dient, dels termes claus o de l’esquema...
• Permet d’incorporar imatges il·lustratives.
• Permet crear esquemes de manera que és fa més intel·ligible la
matèria.
• Podem inserir tota mena d’elements multimedials com ara: imatge, so,
vídeo, animacions,...
• L’alumne té més facilitat per prendre apunts.
• Permet utilitzar una variada gamma de colors i formes que clarifiquin el
significat dels continguts.
El principal desavantatge però, és que tot
això està encaminat a establir un tipus de discurs transmissiu i
seqüencial entre l’orador i el públic, per això perpetua una metodologia molt
concreta.
• L’orador ja no explica o relata sinó que es limita a llegir la
pantalla.
• Els colors i les formes es col·loquen en pantalla de forma indiscriminada
• Hi pot haver un abús dels elements multimedials.
• Si no hi ha un bon sistema de projecció, l’aula sempre estarà a les
fosques amb el cansament que això provoca als alumnes.
• Una idea generalitzada.
• Els oradors tenen tendència a incloure més continguts amb la falsa
creença que els alumnes ho assimilen més ràpid.
• S’estableix a classe un doble
discurs
- Podríem diferenciar dos tipus d’ús en les presentacions:
Aquell més tradicional, la
persona explica, exposa, transmet una sèrie d'idees en un públic, (aquestes són
les més properes a les metodologies que consideren el professor com la font del
saber, com qui ha de transmetre el
coneixement de la millor manera possible a l’alumne).
I la creativa, que sortiria de l’objectiu d’aquesta comunicació, que són
situacions des d'un altre punt de vista.
- També podem utilitzar el Power Point per provocar interacció amb el públic, facilita la creació i l'aprenentatge cooperatiu i fer presentacions estructurades amb una síntesi i una reflexió.
Per altre banda també el podem utilitzar per realitzar preguntes al públic,
perquè tirin el enllaç que volen, fer-lo servir com a pisarra digital, utilitzar
diferents animacions...
- A la diapositiva d'un Power point no posarem el que
direm o llegirem, ha de ser molt senzill i sense gaires animacions ni sorolls.
El que volem explicar no ho posarem i tot el que posem a d'estar justificat.
La meva valoració sobre l'ús del Power Poin és positiva malgrat que hi hagi molt punts negatius. Crec que alhora de fer presentacions és un programa que ens serveix de suport i de gran ajuda. A més a més l'estudi d'aquest programa m'ha servit per conèixer les dos formes de presentació (tradicional i creativa).
Aquí us deixo el document que varem llegir i comentar a classe per si voleu fer-li un cop d'ull:
No hay comentarios:
Publicar un comentario