lunes, 22 de octubre de 2012

POWER PONT

"12 PROPOSTES D’ÚS CREATIU I MULTIMEDIAL DEL PROGRAMA POWERPOINT"
Un cop llegit el llibre n' he pogut treure diferents conclusions:
- Ens trobem davant d’un problema que la manera d’utilitzar el power point no ha solucionat, sinó que li ha donat una nova forma i l’ha presentat des d’una òptica diferent, ja que abans es feien servir les transparències a on el professional es podia estar una hora parlant davant un auditori sobre un tema presentat, i ara s'ha canviat per aquest nou tipus de presentació.
El propòsit d’aquesta comunicació, és analitzar aquest ús del PowerPoint , amb els seus avantatges i inconvenients:
Avantatges:
· L’alumne sempre té en pantalla una guia del que s’està dient,  dels termes claus o de l’esquema... 
• Permet d’incorporar imatges il·lustratives. 
• Permet crear esquemes de manera que és fa més intel·ligible la matèria. 
• Podem inserir tota mena d’elements multimedials com ara: imatge, so, vídeo, animacions,... 
• L’alumne té més facilitat per prendre apunts. 
• Permet utilitzar una variada gamma de colors i formes que clarifiquin el
significat dels continguts.
El principal desavantatge però, és que tot  això està encaminat a establir un tipus de discurs transmissiu i seqüencial entre l’orador i el públic, per això perpetua una metodologia molt concreta.
 A més també podríem afegir-hi els desavantatges següents:
 • Moltes vegades hi ha massa informació en les diapositives i que no es llegeix amb claredat. 
• L’orador ja no explica o relata sinó que es limita a llegir la pantalla. 
• Els colors i les formes es col·loquen en pantalla de forma indiscriminada
• Hi pot haver un abús dels elements multimedials.
• Si no hi ha un bon sistema de projecció, l’aula sempre estarà a les fosques amb el cansament que això provoca als alumnes.
• Una idea generalitzada.
• Els oradors tenen tendència a incloure més continguts amb la falsa creença que els alumnes ho assimilen més ràpid. 
• S’estableix a classe un doble  discurs

- Podríem diferenciar dos tipus d’ús en les presentacions:
Aquell més tradicional, la persona explica, exposa, transmet una sèrie d'idees en un públic, (aquestes són les més properes a les metodologies que consideren el professor com la font del saber, com qui ha de transmetre  el coneixement de la millor manera possible a l’alumne).
I  la creativa, que sortiria de l’objectiu d’aquesta comunicació, que són situacions des d'un altre punt de vista.

- També podem utilitzar el Power Point per provocar interacció amb el públic, facilita la creació i l'aprenentatge cooperatiu i fer presentacions estructurades amb una síntesi i una reflexió.
Per altre banda també el podem utilitzar  per realitzar preguntes al públic, perquè tirin el enllaç que volen, fer-lo servir com a pisarra digital, utilitzar diferents animacions...

- A la diapositiva d'un Power point no posarem el que direm o llegirem, ha de ser molt senzill i sense gaires animacions ni sorolls. El que volem explicar no ho posarem i tot el que posem a d'estar justificat.
La meva valoració sobre l'ús del Power Poin és positiva malgrat que hi hagi molt punts negatius. Crec que alhora de fer presentacions és un programa que ens serveix de suport i de gran ajuda. A més a més l'estudi d'aquest programa m'ha servit per conèixer les dos formes de presentació (tradicional i creativa).

Aquí us deixo el document que varem llegir i comentar a classe per si voleu fer-li un cop d'ull:

No hay comentarios:

Publicar un comentario