lunes, 29 de octubre de 2012

Comunicació audiovisual i/o digital

A la classe de divendres vàrem estar parlant sobre la comunicació audiovisual i/o digital i aquí us deixo els aspectes més importants:

-Escoltar i/o fer d'espectador és la reelaboració o reconstrucció  del missatge. Per tant, és un procés que té diversos elements que hi influeixen.

-Els coneixements previs del receptor( desde on se situa  per escoltar)

-L'emissor emet un missatge i el receptor és el que el rep , dependrà de les seves experiències i els seus coneixements.   

-L'emissor ha de tenir en compte els coneixements del públic, ja que ha de connectar amb ells prèviament.

-Com a públic hem d'estar atents al missatge i hem d'observar el llenguatge verbal i no verbal. Per tant, el receptor haurà d'estar més atent en un text audiovisual.

-La presència audiovisual és molt forta avui en dia i, per això, hem de tenir criteri  per tal que ens influeixi més o menys.    

-La publicitat subliminar la podríem definir com aquella  informació que sense adonar-nos ens pot incitar a comprar un producte o un altre, creient-nos  que és el  millor. El que hem de fer en aquests casos és no deixar-nos enganyar per aquests missatges.

 

 Seguidament vàrem veure un vídeo de Guillermo Orozco on realitza una aproximació crítica i pragmàtica a les claus educatives dels mitjans audiovisuals.
 
En aquesta entrevista ens proposa una reflexió i ens ofereix una lectura pedagògica de la comunicació audiovisual a l'era d'Internet. Un repte per a l'educació i que afecta a tota la comunitat educativa. Entre d'altres, l'especialista en comunicació audiovisual assenyala que la imatge té un codi universal front Internet, en aquest s'han de menester d'uns requisits per a entra-hi. Cada mitjà té un codi i cal preparar-se per a ser audiència i ser crítics envers el mateixos mitjans.
Aqui us deixo el vídeo perquè el pogueu veure i informar-vos sobre el tema d'una manera més profunda:

 






 Un cop vist el vídeo, entre totes les companyes de la classe vàrem comentar-lo, vàrem extreure alguna de les idees principal i per acabar vàrem extreure diverses conclusions:
 
- Podem dir que la imatge té un codi universal i no sempre ho arribem a veure tot a simple vista.
- És fonamental entendre que la responsabilitat  d'educar és de la família i de l'escola i han de treballar conjuntament.
- Els mitjans de comunicació tenen una responsabilitat molt gran perquè, encara que no ho vulguin, eduquen a les persones a través del que veuen, tenen un efecte educatiu.
- L'alfabetització és dominar els programes, saber fins a quin punt arribem a entendre el missatge, és a dir,  saber veure i no només mirar i saber a quines situacions  podem fer ús dels mitjans audiovisuals, en quina mesura i quins tipus.  També és prendre consciència del valor educatiu que tenen els mitjans audiovisuals.  
- Hem de saber si estem entrenats per veure més enllà de la imatge.
Ja per finalitzar la classe, ens va posar diferents vídeos d'anuncis, i  vàrem comentar i veure  el missatge que volien  transmetre:
 
Els anuncis els podem trobar al youtube posant el nom que us deixo a continuació:
 
-  Golf Volkswagen (Este es un hombre que apostó un millón al negro y salió....): aquest ens diu que si vols ser feliç t'has de comprar un Golf.
 
- Galeries de moda (tornar a l'escola): Ens diu que la roba és resistent com els nens i que els i transmet felicitat
 
- Colònia Barbie (Barbie aventura)
 
- Seat (Oh Brother!)
 
 
L'objectiu d'aquesta classe és entendre que l'ús de  l'audiovisual no només és un recurs, sinó que és un text complex  i l'hem de tenir present dia a dia.
 
 
Aquesta classe m'ha servit per saber què és la publicitat subliminar més concretament i la seva forma de denominar-la. A través dels exmples dels anuncis hem pogut comprovar que sempre hi ha un missatge subliminar al derrera, fet que en part desconeixia.
Pel que fa el vídeo he pogut veure que la comunicació audiovisual  té un paper molt important ja que educa d'una forma indirecta. Tot i així,crec  que hem de fer un bon ús d'aquest mitjà i, per tant, estar alfabetitzats perquè no sempre el podem utilitzar.

No hay comentarios:

Publicar un comentario